Article header image

Van Meerem neemt afscheid van Intomart

Na 33 jaar media- en marktonderzoek heeft Leendert ‘mister Intomart ’ van Meerem afscheid genomen als algemeen directeur van Intomart GfK. “Eigenlijk zijn we hier voor niets,” aldus opvolger Paul van Niekerk toen hij de afscheidsreceptie in Spant! Bussum opende. “Leendert wil niet stoppen.”

Van Meerem gaat dan ook niet echt met pensioen; hij heeft net zijn eigen consultancybureau geopend. Van Niekerk herinnerde zich Van Meerem niet alleen als de man die naar lunchafspraken altijd zijn hond Tara meenam, maar vooral als “een kei van een marktonderzoeker, een vakman pur sang.” Ondanks zijn (ruim pensioengerechtigde) leeftijd is Van Meerem volgens Van Niekerk een “digitaal beest” dat de laatste technologische ontwikkelingen nauwlettend volgt.

Hoewel ook Ton Rozenstraten, commercieel directeur van RTL Nederland, lovend over de “emotionele, betrokken en gepassioneerde” Van Meerem sprak, bleef de voormalig algemeen directeur zelf bescheiden. “Ik ben maar een pion op het enorme speelbord van mediaonderzoek,” zegt Van Meerem. Grappend: “Mister Intomart? Ik ben de sukkel die nooit is weggegaan!”

Bron: Broadcast Magazine

[iframe src=”http://player.vimeo.com/video/64236388″ width=”400″ height=”300″ frameborder=”0″ webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen]

Bericht delen