Article header image

Unruly Media krijgt 25 miljoen van investeerders

Van den Ende & Deitmers steekt samen met twee andere investeerders 25 miljoen dollar in het Britse Unruly Media, een bedrijf dat video’s verspreidt op sociale netwerken. Het is de eerste investering voor Unruly. De waardering bij de investering is niet bekend gemaakt, maar een bedrag van 80 miljoen zingt rond. De twee andere investeerders zijn Amadeus Capital en BGF. Dit meldt Hyped.

Van den Ende & Deitmers gelooft volgens een persbericht sterk in de groeikansen en perspectieven voor online video en heeft de ambitie een actievere rol te spelen op dit terrein. Sociale video-commercials zijn een nieuwe vorm van content. Unruly heeft volgens de investeerder een aantal toonaangevende social videocampagnes gelanceerd voor wereldmerken, zoals Roller Babies voor Evian en T-Mobile’s Life’s for Sharing en Royal Wedding.

Deze financiering van $ 25 miljoen, de grootste voor een private onderneming in de sociale videosector en tevens de eerste externe financiering voor Unruly Media, wordt gebruikt om de internationale marktpositie van het bedrijf te verstevigen en te vergroten, zowel door natuurlijke groei als via overnames.

Bron: Hyped/Emerce

Bericht delen