Article header image

Twitter wil eigen tv-show

Nadat Twitter eerder meer betrokkenheid bij live sportevenementen aankondigde, wil het nu zijn eigen realityshow, zo gaan de geruchten. Via de site Adweek.com lekte uit dat Twitter stevig in gesprek is met Hollywoord-producers en televisienetwerken. De netwerksite wil een eigen videoserie maken die vergelijkbaar is met The Real World of The Hills, twee Amerikaanse series van muziekzender MTV.

Volgens Adweek zou de serie verschijnen op de eigen Twitter-pagina, waarop een uitklapbare videospeler verschijnt. Een ander idee zou zijn dat de serie wordt rondgestuurd via tweets en dat de video begint te spelen zodra gebruikers op de link klikken. Het concept moet in beide gevallen extra advertentie-inkomsten genereren.

Apple overweegt overigens een strategische investering te doen in Twitter. Dat meldt The New York Times op gezag van bronnen rond het bedrijf. Volgens de krant zou Apple overwegen om honderden miljoenen te investeren in Twitter.

Met de investering in Twitter zou Apple willen proberen meer uit de markt voor sociale media te halen, een markt waar de maker van telefoons en tablets tot nu toe nog niet erg sterk vertegenwoordigd is. Volgens The New York Times heeft Apple de afgelopen maanden verschillende keren met Twitter gesproken over het doen van een grote investering. Door de investering zou de geschatte waarde van Twitter volgens de krant kunnen stijgen van 8,6 naar 10 miljard dollar.

Bron: Dutch Cowboys/NRC Handelsblad/Broadcast Magazine

Bericht delen