Article header image

TV Oranje integreert social media in uitzendingen

Muziekzender TV Oranje toont recente Instagram-posts van artiesten in beeld bij uitzending van hun clips. Een soortgelijke koppeling met Facebook is een halfjaar geleden al door de zender geïntroduceerd. Met de integratie van social media wil TV Oranje een schakel vormen tussen de Nederlandse artiesten en hun fans.

Sinds oktober vorig jaar worden bij TV Oranje social media-uitingen van artiesten automatisch getoond in de uitzendingen. Bij clips is de profielfoto van de artiest te zien, gevolgd door de meest recente post op Facebook of Instagram (niet ouder dan drie dagen). Met name voor opkomende artiesten en jong talent biedt de koppeling met social media nieuwe mogelijkheden, maar ook gevestigde namen kunnen zo communiceren met hun fans.

TV Oranje is onderdeel van het televisiepakket MUZIEKKIOSK en toont 24 uur per dag videoclips en programma’s met Nederlandse en Vlaamse artiesten. Iedere artiest kan zijn of haar clip insturen. Verder biedt de zender onder meer een dagelijkse Verzoekparade, de hitlijst Oranje Top 30 en shownieuws. Het pakket MUZIEKKIOSK bestaat naast TV Oranje uit SchlagerTV en NashvilleTV. 

Bron: TV Oranje/BM

Bericht delen