Article header image

TMG neemt Zoomin.tv grotendeels over

De Telegraaf Media Groep heeft een belang van 70 procent verworven in online videoproducent en verkoopkantoor Zoomin Nederland BV. Met deze krachtenbundeling ontstaat het grootste online videonetwerk van Nederland. De overname is een nieuwe stap in de uitrol van de in 2011 gepresenteerde corporate strategie. De overname draagt volgens het mediabedrijf direct bij aan het resultaat.

De overname biedt Zoomin.TV toegang tot het bereik van het TMG-netwerk en ook mogelijkheden tot samenwerking met de redactionele organisatie van TMG. Bovendien slaan beide partijen de handen ineen bij de advertentie-exploitatie van de video’s.

Met de deelneming door TMG ontstaat de grootste Nederlandse aanbieder van professioneel geproduceerde videocontent. TMG en Zoomin.TV bereiken gezamenlijk maandelijks 4,3 miljoen Nederlanders die circa 135 miljoen keer een video bekijken. Zoomin.TV levert in Nederland nu al videocontent aan een netwerk van 142 sites. TMG voegt daar diverse merken aan toe, zoals Telegraaf.nl, Autovisie.nl, Dumpert.nl, Geenstijl.nl, Skyradio.nl en Hyves.nl. De combinatie ontsluit vervolgens het gezamenlijke consumentenbereik voor adverteerders en mediabureaus.

Herman van Campenhout, CEO van TMG: “Dit is na Megastar, Metro en GroupDeal.nl weer een strategische acquisitie van TMG. Het is een versterking van een van onze kernactiviteiten, namelijk onze online business. De implementatie van onze in 2011 gepresenteerde corporate strategie komt met de acquisitie van Zoomin.TV verder op stoom.”

Bron: TMG/Broadcast Magazine

Bericht delen