TLC en MyChannels lanceren webserie
TLC en MyChannels starten een samenwerking voor het maken van video-content. In de gezamenlijke webserie Schiebiza laat de Schiedamse tattooshop Stay Classy Tattoo zien dat er achter elke tattoo een bijzonder verhaal schuilt.
Deze tattooshop is een begrip in Schiedam en omstreken. Eigenaar Hans geeft samen met tattoo kunstenaars Lizer, Mano en Kevin een kijkje in deze bijzondere verhalen. Ze laten zien dat de samenwerking tussen tattoo-artiest en klant erg intiem kan zijn en dat het eindresultaat zo goed mogelijk moet kloppen met de wens van de klant. De serie bestaat uit vier afleveringen waarbij de korte versies (3 minuten) vanaf dinsdag 7 februari om 21.55 uur te zien zijn bij TLC. Via MyChannels kan men vanaf dat moment ook de langere versies bekijken.
Schiebiza is de eerste van een reeks nieuwe formats die TLC ontwikkelt met MyChannels. Het is een strategische samenwerking waarbij zowel (delen van) de video’s te zien zijn op TLC als op het platform MyChannels.
Marko van Kampen, CEO van MyChannels: “De mannen van Schiebiza zijn een goed voorbeeld van een webserie die online op geheel eigen wijze heeft kunnen groeien en nu een volgende stap maakt in samenwerking met TLC. Er wordt veel video gemaakt rondom tatoeages, maar Schiebiza doet het net even anders. Dit valt op bij de jonge doelgroep online en nu hopelijk ook bij de TLC kijkers.”
Bron: Discovery Networks Benelux/BM