Article header image

Tiny Riot lanceert Continuum op YouTube

Tiny Riot, het digitale label van FremantleMedia Nederland, lanceert donderdag samen met Zoomin.TV het muziekformat Continuum. In dit project vormen 4 jongens uit 3 continenten, die elkaar nooit hebben ontmoet, samen een band. Als hun YouTube-kanaal 400.000 abonnees heeft, gaan ze elkaar voor het eerst ontmoeten.

 

Het idee ontstond ongeveer een half jaar geleden bij Tiny Riot. Het team is YouTubers die op hun eigen kanaal zingen, gaan casten en uitnodigen. Dat leidde tot een viertal, uit Amerika, Italië, Nederland en Australië. Bij elkaar opgeteld hebben zij op hun kanalen een kleine anderhalf miljoen volgers. Alleen als het project aanslaat bij het publiek, kunnen de bedrijven eraan verdienen. “En als het niet aanslaat, dan hebben we zoveel geleerd dat dat ons alsnog een voorsprong op concurrenten geeft”, licht directeur Arthur Clement van Tiny Riot! toe aan Emerce.

Clement: “Het concept wordt door de fans gedreven. Als de grens van 100.000 abonnees wordt bereikt, vragen we fans hun suggesties voor de naam van de band. Bij 250.000 mogen ze het vijfde bandlid kiezen. Bij 400.000 gaan de jongens elkaar voor het eerst ontmoeten en hun eigen single uitvoeren. Tot dat moment doen ze enkel covers.”

Er gaan twee video’s per week live. Eén met een cover en één om de jongens te leren kennen. Onder hen is de Rotterdammer Sami. Tiny Riot doet niet alleen de productie, maar is ook verantwoordelijk voor distributie, promotie en commercie. De zangers gaan ook samenwerken met andere bekende YouTubers. Tiny Riot! en Zoomin.TV verdienen aan de muziekrechten, optredens en mogelijk reality spin-offs naar televisie. Tot dat moment wordt op YouTube voornamelijk met branded content gewerkt.

Bekijk hier de trailer van Continuum.

Bron: Emerce/Broadcast Magazine

Bericht delen