dinsdag 16 januari 2018

Talpa Radio en MediaMarkt lanceren JUKE

Talpa Radio en MediaMarkt zien kansen in het verbinden van hun huidige entertainment- en serviceaanbod met de groeiende on demand behoeften van gebruikers. De twee marktleiders in radio, muziek en entertainment bundelen de krachten en hebben samen de strategische joint-venture JUKE Nederland B.V. opgericht.

JUKE is een nieuw Nederlands digitaal platform waar radio, streaming en on demand muziek samenkomen. 
 
JUKE maakt het mogelijk om overal radio te luisteren én on demand muziek te streamen. JUKE golft zo mee op het ritme van de dag en de ‘mood’ van de gebruiker. Luisteraars kunnen zich door hun favoriete radio-dj of artiest aan de hand laten nemen om uit 40 miljoen nummers de nieuwste en leukste muziek te ontdekken. Daarnaast kunnen ze straks nummers die zij op radio horen direct aan hun eigen playlist toevoegen. 
 
Radio is nog altijd het best beluisterde medium voor muziek en entertainment. “Wel is er een verschuiving naar beluistering via (mobiel) internet. Tevens zien we een groeiende behoefte aan het zelf kunnen samenstellen van playlisten en on demand luisteren. Met JUKE spelen we samen met MediaMarkt als partner in op deze trend”, zegt Menno Koningsberger, directeur Talpa Radio. 
 
Vanuit JUKE geeft MediaMarkt verdere invulling aan zijn ‘altijd en overal’-merkbelofte. De distributie van muziek verandert, je ziet een duidelijke verschuiving van bezit van muziek naar toegang tot, met een toenemende vraag naar on demand. “Wij willen consumenten een totaaloplossing bieden”, zegt Barry van Ruiven, directeur MediaMarkt Nederland. “Dat gaat verder dan alleen het verkopen van hardware; ook voor het abonnement, de service en muziekcontent kan je bij ons terecht.”

Vanaf half juli is de app van JUKE beschikbaar via JUKE.nl.

Bron: Talpa Radio/BM

Bericht delen