Article header image

Succes voor Twitter Amplify

Twitter speelt een steeds belangrijkere rol bij het verspreiden van sportnieuws. Zo groeide @nossport tijdens de Olympische Winterspelen met ruim 75 procent naar meer dan 54.000 volgers. Dat was te danken aan het eerste ‘Amplify’ programma op Twitter in Nederland.

Video’s en foto’s van de Olympische Spelen werden vanuit de NOS getweet en exclusief door Samsung gesponsord. Hierdoor was het bereik van de NOS-beelden uit Sotsji enorm. Dankzij Twitter Amplify verschenen sommige tweets van @nossport met Olympische video, vergezeld van een banner of preroll van Samsung van zes seconden ook in timelines van niet-volgers.

Zowel gebruikers van Twitter als NOS en Samsung profiteerden zo maximaal van dit sociale ‘vergrootglas’. De eerste Amplify-campagne liep van de openings- tot en met de sluitingsceremonie. De betrokkenheid van gebruikers van Twitter bij de berichtgeving was groot: in totaal waren er meer dan een half miljoen clicks en retweets op de door Samsung gesponsorde tweets van @NOSsport.

Marc de Vries, Country Manager Twitter Netherlands, vult aan: “Sinds we Amplify lanceerden in mei 2013 zijn er wereldwijd zo’n 50 Amplify deals geweest, vooral in de VS. Normaal gesproken zou NOS Sport tweets uitsturen naar 30.000 volgers en dat zijn er dus veel meer geworden, maar belangijker nog: het bereik is gigantisch vergroot. Tijdens deze campagne heeft NOS Sport ongeveer zeven miljoen impressies gekregen via Twitter; dat zou je normaal gesproken met 30.000 volgers nooit kunnen realiseren. En de interactie ratio – dus klikken of doorsturen – lag op gemiddeld 7 procent, met uitschieters naar 20 procent. Bij een banner ligt dat onder de 1 procent… Een advertentie die voelt als content, dat is eigenlijk ons doel en biedt nog ontzettend veel mogelijkheden.”

Bron: Broadcast Magazine/Ster

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bericht delen