Ster gaat vol inzetten op digitaal
Ster kan veel meer op de advertentiemarkt dan gedacht en dat wil de nieuwe directeur Frank Volmer gaan verzilveren. Dat zegt hij in een interview met Adformatie dat vrijdag in de kersteditie staat. Nadat hij in september begon als nieuwe directeur, heeft Volmer eerst drie maanden de stand van zaken bij Ster geïnventariseerd.
Volmer: “Het grappige is dat de meeste mensen die ik spreek over die regels beginnen: we mogen en kunnen dit niet. Maar in de afgelopen drie maanden ben ik juist bezig geweest met de vraag: hoezo dan niet? Het is heel erg logisch dat Ster kijkt naar de spelregels. Maar de Mediawet is voor ons niet anders dan voor de concurrenten.”
De nieuwe directeur wil met Ster volop inzetten op online advertising. “We zijn diverse initiatieven gestart, zowel display als video, om ons voor te bereiden op programmatic. Daarnaast hebben we een enorme positie in online video. De definitie is breed: in ad video, sites, Uitzending Gemist. Dat moet wel allemaal bij elkaar komen, maar als je simpelweg kijkt naar hoeveel views we daar hebben, ligt er een wereld open”, aldus Volmer.
Volmer heeft een jarenlange staat van dienst bij de Telegraaf Media Groep (TMG). Hij heeft daar in diverse managementposities gewerkt. Sinds zijn vertrek bij TMG heeft hij gewerkt als interim-directeur in de mediabranche.
Bron: Adformatie/Broadcast Magazine