SpotXchange wordt SpotX
Het platform voor programmatic video SpotXchange kondigt een naamsverandering aan. SpotXchange wordt SpotX. Voor het bedrijf vormt deze naamswijziging de laatste stap in de overgang van video exchange naar een geïntegreerd platform.
“De naam SpotX is kort en krachtig en onderstreept de snelle veranderingen in de markt en de snelheid waarmee wij daarop inspelen”, aldus Elwin Gastelaars, managing director SpotX Benelux & Nordics.
SpotX omvat nu een ad server en SSP, die integraal inventory- en yield management mogelijk maken. Hiermee speelt het bedrijf in op de behoefte van uitgevers aan een geïntegreerde, one-stop-shop voor online video sales.
Gastelaars vervolgt: “Uitgevers zoeken onafhankelijke partijen waarmee ze zowel programmatic als via directe verkoop campagnes kunnen optimaliseren. Met het vernieuwde SpotX bieden we goede mogelijkheden voor verschillende vormen van video advertising, onafhankelijk van het apparaat waarop het wordt afgespeeld.”
SpotX is een video inventory management platform voor uitgevers en broadcasters. Het platform helpt zijn klanten bij het, op een centraal punt, managen van hun demand sources en het monetariseren van content op alle schermen.
In juli 2014 verwierf RTL Group een meerderheidsaandeel van 65 procent in SpotXchange.
Bron: SpotXchange/Broadcast Magazine