Article header image

SPOT & BM organiseren Second Screen Seminar

SPOT en Broadcast Magazine organiseren op 1 oktober het Second Screen Seminar. Tijdens dit seminar krijgt een zestal bouwers van second screen apps de gelegenheid om hun app te demonstreren. Bouwers kunnen zich nomineren voor een podium en spreektijd tijdens dit event.

Second screen verrijkt de kijkbeleving en het kijkplezier van live televisie kijken. De extra interactie die multi-screening mogelijk maakt, resulteert in verhoogde betrokkenheid van de kijker. Televisie kijken wordt boeiender en de sociale beleving moedigt het kijken naar tv-programma’s en -commercials aan.

Onderzoek wijst uit dat de gecombineerde inzet van tv- en online reclame de grootste invloed heeft op online surfgedrag naar het product of merk van adverteerders. Second screengebruik biedt volop kansen voor televisiezenders en -adverteerders.

SPOT en Broadcast Magazine dagen bouwers van second screen apps uit om  te laten zien waarom hun app juist die extra kijkbeleving biedt of waarom hun app voor adverterend Nederland zo interessant is. Zij kunnen zich nomineren voor een plek op het podium en 15 minuten spreektijd tijdens dit nieuwe evenement. Hiervoor moeten zij een mail met een korte uitleg over de app sturen naar spot@spot.nl. Uit de genomineerden zullen SPOT en Broadcast Magazine een keuze maken.

Het Second Screen Seminar zal op 1 oktober plaatsvinden op locatie bij SBS in Amsterdam. De ontvangst is om 15.00 uur. Het definitieve programma wordt later bekend gemaakt, zodra een keuze is gemaakt uit de genomineerden. Jeroen te Nuijl, hoofdredacteur van Broadcast Magazine, fungeert 1 oktober als moderator. Aanmelden voor het seminar kan nu al hier.

Bericht delen