Article header image

Special VOD in Broadcast Magazine

De komst van Netflix naar Nederland. De overname van Videoland door RTL. De toenemende populariteit van tv-series. En de rap voortschrijdende technologische ontwikkelingen. Stuk voor stuk zorgen ze ervoor dat de markt voor video on demand (VOD) eindelijk van de grond lijkt te komen.

Reden voor Broadcast Magazine om een special rond dit fenomeen te maken, onder andere door een goed gesprek met enkele hoofdrolspelers in deze markt: Marc Jurgens (Ximon/Vodned), Denise Terpstra (HBO), Arno Otto (RTL Nederland), Peter Bruggink en Evert Larooi (beiden Infostrada). Hoe volwassen de VOD-markt nu is? Marc Jurgens: “Je kunt de VOD-markt vergelijken met een kind van vijf jaar oud. Het kind kan nog maar net lezen en begint voorzichtig de wereld te ontdekken. Als ik het zo zeg, lijkt het of we nog niet zo ver zijn, terwijl er juist nu vaart in de zaak begint te komen.”

Zenderpakketten zullen minder relevant worden, zoveel is zeker. Want waarom zou je nog 15 euro betalen voor zestig zenders waarvan je er 48 nooit opzet? Dan kun je beter voor 7,99 een abonnement op Netflix nemen. Ook zal lineaire tv minder dominant worden, al is iedereen het erover eens dat nieuws, live sport en groot amusement het lineaire kijken lang overeind zullen houden. De deelnemers aan het rondetafelgesprek, dat het hart vormt van de special in Broadcast, houden een prikkelende toekomst voor. Een toekomst waarin non-lineair leidend wordt. Dankzij steeds verfijnder wordende algoritmes bouwt de kijker straks zijn eigen on demand kanaal op maat.

In de novembereditie van Broadcast Magazine is de complete VOD special te lezen. Nog geen abonnee? Klik hier.

Bron: Broadcast Magazine

 

 

 

 

 

 

 

 

Bericht delen