dinsdag 16 januari 2018

Social1nfluencers werkt samen met SBS

Donderdag maakte CEO Peter de Mönnink van Sanoma tijdens het MWG-congres bekend dat SBS Broadcasting en Sanoma een intensieve samenwerking aangaan met het Multi Channel Network (MCN) Social1nfluencers. Hiermee heeft SBS een belangrijke stap gezet in de uitbreiding van haar multimediale bereik.

David Vink, Chief Digital Officer SBS Broadcasting, en Daan Sip, managing director en founder van Social1nfluencers, zullen verantwoordelijk zijn voor de samenwerking, strategie en richting die Social1nfluencers samen met SBS en Sanoma ingaat.

CEO Peter de Mönnink is verheugd over de nieuwe samenwerking: “MCN’s hebben de toekomst. Met de fanbase en het bereik van de creators van Social1nfluencers spreken we in een keer een grote doelgroep aan die steeds vaker videocontent online bekijkt. Deze stap past bij de strategie en visie die SBS Broadcasting en Sanoma hebben om hun multimediale bereik uit te breiden.”

SBS Broadcasting heeft een belang genomen in Social1nfluencers. Naast de intensieve samenwerking verandert er in de praktijk weinig in de dagelijkse werkzaamheden. Het bedrijf blijft opereren vanuit het huidige kantoor met Sip en Verhoeven aan het roer.

David Vink, Chief Digital Officer SBS Broadcasting, zal de liaison zijn tussen de twee bedrijven. Vink: “Dit is een logische stap in de multimedia strategie van SBS en Sanoma. Multichannel networks vormen een waardevolle uitbreiding op onze portfolio. Met name de innovatieve- en creatieve cultuur van Social1nfluencers maakt hen zo uniek en die willen we graag omarmen.”

Social1nfluencers (Certified Partner YouTube) is een bedrijf dat in Nederland sterk is in online videocontent. Dankzij het eigen netwerk van populaire videomakers op Youtube en de kennis over het medium en de faciliteiten, voorzien zij in een groter wordende behoefte van zowel creators als merken.

Social1nfluencers helpt deze creators door hen te laten groeien in populariteit en te koppelen aan relevante merken. Daarnaast ontwikkelen ze online video strategieën en branded videocontent voor merken die binnen YouTube op een aansprekende manier hun doelgroep willen bereiken.

Bron: SBS Broadcasting

Bericht delen