dinsdag 16 januari 2018

Serious Request bereikt 11,8 miljoen Nederlanders

3FM Serious Request wist met de Glazen Huis-actie in Leiden van 18 tot en met 24 december 2011 een recordaantal van 11,8 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder te bereiken: 6,9 miljoen luisteraars, 7,8 miljoen kijkers, 1,6 miljoen unieke bezoekers van 3FM.nl. In 2010 bereikte de actie 11,3 miljoen Nederlanders. De bekendheid van de crossmediale inzamelingsactie in 2011 is 86 procent. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door bureau RadioCall in opdracht van 3FM en uit kijkcijfers van Stichting Kijkonderzoek en internetcijfers van comScore DAx.

Met 3FM Serious Request zet 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar in voor een stille ramp. Het opgebrachte recordbedrag van € 8.621.004,-, bijna 1,5 miljoen euro meer dan vorig jaar, wordt aangewend voor moeders die vechten tegen de gevolgen van oorlog en conflicten.

Wilbert Mutsaers, zendermanager 3FM: “Records zijn geen uitgangspunt bij 3FM Serious Request. We willen aandacht vragen voor een stille ramp: moeders die getroffen zijn door oorlog. De week in Leiden maakte ons duidelijk dat het maatschappelijke draagvlak in de samenleving bijzonder groot is. Dit heeft bijgedragen aan het fantastische bedrag dat onze luisteraars en kijkers bijeen hebben gebracht. Maar liefst 82 procent van de Nederlanders heeft 3FM Serious Request gevolgd, dat is natuurlijk hartverwarmend en enorm motiverend.”

“Tweederde van de ondervraagde jongeren geeft aan door de actie aan het denken te zijn gezet en dat is van belang. In het hele land is veel geld ingezameld met ‘Kom in Actie’ initiatieven. Dank aan iedereen die zich heeft ingezet. We kijken uit naar 3FM Serious Request 2012 in Enschede.” Opvallend is de toename van de opbrengst van ‘Kom in Actie’. De duizenden initiatieven van particulieren, bedrijven, scholen en bands brachten een totaalbedrag van € 1.150.642,- op. Dit is ruim vier keer zoveel als vorig jaar.

Behalve in Nederland, stonden er dit jaar ook weer Glazen Huizen in Zweden, Zwitserland, Kenia en België. Alle acties bij elkaar in de vijf landen leidden tot het totaalbedrag van € 22.940.773,- euro. Ook dit totaalbedrag is een recordopbrengst.

Bron: 3FM

Bericht delen