dinsdag 16 januari 2018

SBS vernieuwt zender apps

Donderdag zagen drie volledig vernieuwde apps van de televisiezenders SBS 6, Net 5 en Veronica het levenslicht. In lijn met de vorige week gepresenteerde vernieuwde zender websites voert de video on demand-functionaliteit de boventoon in deze nieuwe apps.

Kijkers kunnen nu waar en wanneer ze willen videocontent eerder zien of terugkijken en daarmee in contact blijven met alles wat SBS te bieden heeft. Het is een stap binnen de full media format-strategie van het bedrijf.

Vorig jaar lanceerde SBS bij alle drie haar televisiezenders een tweede scherm. Het bleek al snel een succes en daarom is de uitbreiding van de apps een logisch vervolg.

Er is geluisterd naar de feedback van de gebruikers. Die gaven aan een terugkijk-functionaliteit binnen de bestaande zender apps te missen. Deze functionaliteit is, samen met een tweede scherm optie voor SBS 6, de Twitter livestream en een tv-gids nu verwerkt in één app die geschikt is voor smartphones en tablet met het iOS of Android besturingsysteem. Voor wie niet over zo’n apparaat beschikt zijn de functionaliteiten die de apps bieden ook beschikbaar via de websites van de zenders.

Edwin Valent, Creatief Directeur van SBS: “Bij de lancering van de zenderbrede tweede schermen, inmiddels een jaar geleden, wilden we iets unieks in de markt zetten. Veel tv-programma’s werden destijds voorzien van een eigen tweede scherm zonder daarmee echt waarde toe te voegen. Wij hebben er toen voor gekozen een tweede scherm te ontwikkelen waarbij we niet slechts een aantal weken op een specifieke avond verrijking bieden, maar juist het hele jaar door, zeven dagen in de week. En dat bleek een schot in de roos. Kijkers gaven aan dat ze programma’s, clips en andere video content graag terug zouden zien in de volgende versie van de apps. We hebben dit moment tevens gebruikt om de apps verder te optimaliseren en te voorzien van een nieuw design dat perfect aansluit bij de nieuwe zendersites en ons video-on-demand platform KIJK.nl.”

Bron: SBS Broadcasting/Broadcast Magazine

Bericht delen