Article header image

Samenwerking SKO en Sanoma

Sanoma tekent als eerste mediabedrijf dat geen lid is van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) een overeenkomst met de stichting voor het meten van online video’s en videocampagnes. Het gaat hierbij om het kijkgedrag naar de online video content van Sanoma.

 

Deze samenwerking past in de SKO-strategie om ook voor andere mediapartijen – naast de bestaande tv-partners aan de slag te gaan. SKO is in 2007 begonnen met een project om marktbreed inzicht te geven in het aantal opgevraagde streams van televisieprogramma’s. Samen met comScore, GfK en Nielsen wordt het kijkgedrag naar tv-programma’s op internet in kaart gebracht. Op dit moment worden de streams van RTL, NPO en SBS gemeten. Het is de bedoeling dat in de nabije toekomst ook streams voor andere zenders en andere uitgevers worden gemeten en gerapporteerd.

In het online commercials project is het doel te komen tot correcte en uniforme data over online videocommercials. De censusdata uit het online commercials project van SKO worden onderdeel van de online videocijfers, maar ook los aan de markt worden geleverd. Bas de Vos (Directeur SKO): “De toetreding van Sanoma als partner in nieuwe kijkonderzoekprojecten is fantastisch. Sanoma is een belangrijke online video partij met wie we graag samen de kijkcijfers van de toekomst gaan vormgeven.”

Bron: SKO/Broadcast Magazine

Bericht delen