Article header image

Sahla Mediabelofte van het Jaar, De Mol op 1

Nisrine Sahla van NOS Stories is uitgeroepen tot Mediabelofte van het Jaar 2019, een prijs voor jong talent. De uitreiking was onderdeel van de bekendmaking van DeMedia100, de lijst van de meest invloedrijke persoon in de Nederlandse media. Voor de achtste keer op rij staat John de Mol op 1.

De Mol wordt gevolgd door Arjen Lubach op de tweede plaats en zijn zus Linda de Mol op de derde plek. Vorig jaar moest ze die nog afstaan aan Eva Jinek, die dit jaar op de vierde plaats staat. Matthijs van Nieuwkerk staat al jaren in de top tien van DeMedia100. Dit jaar zakt hij twee plaatsen naar de zesde plek. Ook Alexander Klöpping, oprichter en CEO van Blendle, verkeert al jaren in de hoogste regionen van DeMedia100. Hij stijgt dit jaar van plaats negen naar plaats acht. Jeroen Pauw (van vijftien naar negen) en Edwin Evers (van dertien naar tien) zijn twee nieuwkomers in de top tien van de lijst.
Influencers zijn nog steeds een relatief nieuw fenomeen in DeMedia100. In de editie van 2016 was Enzo Knol de eerste, in 2017 volgde Anna Nooshin en in 2018 Monica Geuze. Nooshin (20e plek), Knol (32e plek) en Geuze (76e plek) staan ook in de editie van 2019.
Mediabelofte Nisrine Sahla is een van de gezichten van NOS Stories, dat nieuws voor jongeren maakt op Instagram, YouTube en Snapchat. NOS Stories werd in september gelanceerd en is de opvolger van NOS Kort. Sahla is erg dankbaar voor de prijs voor jongeren onder de 30. “Het is echt bizar dat ik heb gewonnen met al deze andere toppers.”
De prijs is een initiatief van het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings & Magazines, in samenwerking met Result Recruitment.

Bron: NOS/Nu.nl

Terug naar overzicht