Article header image

Rudy Stroink op Blueshots TV

Broadcast Magazine is sinds kort betrokken bij Blue Shots TV. Voor dit internetkanaal werkt het vakblad mee aan de serie Blue Talk, waarin Ronnie Overgoor beleidsbepalers uit de mediabranche interviewt. Na Jan Slagter (Omroep MAX) staat nu ook het gesprek met TCN-baas Rudy Stroink online.

De eigenaar van het Media Park praat onder andere over de rol van Europa, de crisis en het kapitalisme. “Het beste systeem, mits er een goede scheidsrechter is en de verdeling rechtvaardig.” In de ogen van Stroink ontstaat een nieuwe politieke beweging met een andere agenda. De opinie wordt niet meer gevormd in de Tweede Kamer, maar via blogs en andere kanalen. “Mensen gaan op die manier ‘klonteren’ en dat groeit uit tot bewegingen. Het publieke systeem stort ineen.”

Binnen TCN omschrijft Stroink zich als “de wat norsige aandeelhouder,” maar het gaat inmiddels al weer een stuk beter bij het bedrijf, dat vooral de business van data wharehouses als veelbelovend beschouwt. Met het Media Park gaat het volgens Stroink erg goed, “al moet je altijd oppassen met projectontwikkelaars, die zijn altijd heel erg positief.” Feit is dat het van een “Oost Europees aandoend complex is getransformeerd tot een ecosysteem dat een essentieel onderdeel vormt van de Media Valley van Amsterdam-Noord tot Baarn. De plek waar je zit, maakt niet zoveel uit. De discussie Amsterdam of Hilversum is onzin. Er zijn momenten dat je in Amsterdam moet zijn en er zijn momenten dat je programma’s moet maken in Hilversum. De combi is de kracht,” benadrukt Stroink. Delegaties uit meerdere landen zijn inmiddels komen kijken op het Media Park. Daaronder ook de Britse BBC, die dankzij het Media Parkconcept klant is geworden van TCN.

De komende weken staan onder andere gesprekken gepland met Taco Zimmerman (Tuvalu Media), Taco Ketelaar (Blazhoffski) en Leo van der Goot (SBS). Meer informatie op www.blueshots.tv.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen