Article header image

RTL Z neemt Bright over

RTL Z neemt het Nederlandse mediamerk over technologie, innovatie en lifestyle Bright over van Veen Media. Met deze overname speelt RTL Z in op de groeiende nieuwsgierigheid naar technische ontwikkelingen. Vanaf 7 september is het nieuwe RTL Z te zien als volwaardige zender in het digitale basispakket.

Joris van Lierop, uitgever RTL Nieuwsgroep: “Technologie zit ons steeds vaker letterlijk op de huid, het heeft enorme impact op hoe we werken, ontspannen, ondernemen en denken. RTL Z wordt het merk voor ondernemende mensen die willen weten waar de kansen liggen. Samen met Bright willen we laten zien wat de toekomst brengt.”

Tech is een belangrijk nieuw domein voor het nieuwe RTL Z. De zender is vanaf september ook in de avond op tv te zien. Met een wekelijks programma, het toonaangevende event Bright Day en de vernieuwde site en apps, wordt Bright het tech platform voor iedereen met interesse in technologie en innovatie.

RTL Z tech-verslaggever Merijn Doggen en Erwin van der Zande laten in het nieuwe Bright TV wekelijks de laatste gadgets zien. Daarbij leggen ze trends bloot en vertellen hoe die de wereld gaan veranderen. Online en mobiel brengen als eerste al het nieuws en de laatste ontwikkelingen op tech-gebied. Belangrijk uitgangspunt bij de overname is dat Bright blijft bestaan in zijn huidige verschijningsvorm. Via nieuwssite Bright.nl en apps voor iOS, Android, Windows Phone en Windows 8 worden maandelijks een kwart miljoen Nederlanders bereikt. Het tweewekelijkse webmagazine Bright Ideas biedt verdieping over vernieuwing.

Erwin van de Zande, hoofdredacteur Bright: “Bright wordt een bouwsteen van iets heel nieuws dat straks uniek is in Nederland. Dat sprak mij als hoofdredacteur enorm aan. RTL Z neemt tech serieus en erkent daarmee de groeiende impact die tech heeft op ons leven. Geen enkele grote speler in Nederland biedt tech aan via tv, digitaal én events. The future is bright!”

Bron: RTL/Broadcast Magazine

 

Bericht delen