Article header image

RTL XL zit in de lift

RTL XL heeft in november 50,7 miljoen videoviews gerealiseerd. Waar voorheen kijkers vooral korte fragmenten kwamen ‘snacken’ op het RTL-platform, weten ze RTL XL nu steeds vaker te vinden voor het terug- of vooruit kijken van complete afleveringen.

Zo werd de 5015e aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden afgelopen maand het best bekeken met 368.422 videoviews.

Ook de YouTube themakanalen blijken een schot in de roos. In november haalden de kanalen op YouTube 36,9 miljoen views ten opzichte van 18,9 miljoen views in dezelfde maand in het jaar daarvoor. Op de themakanalen worden korte fragmenten uit RTL-programma’s van afgelopen jaren getoond. Het nieuwste kanaal RTL Travel is een hit met 27,5 miljoen views en bijna 33.000 abonnees.

RTL Nederland meldt de volgende feiten over RTL XL:

De website van RTL XL werd in november 8,2 miljoen keer bezocht;
Gemiddeld wordt 50% van de videoviews op RTL XL bekeken via de website en 50% via de apps op mobiele telefoon, tablet en Smart TV;
In totaal zijn er 4,3 miljoen RTL XL apps gedownload voor mobiele telefoon en tablet;
Sinds kort is het mogelijk om RTL video’s te embedden op externe websites vanuit de RTL XL player;
Sinds september 2013 biedt RTL XL op YouTube fragmenten aan voor specifieke doelgroepen onder themakanalen, met sindsdien meer dan 353 miljoen videoviews;
In totaal zijn er vijf themakanalen opgezet: RTL Reality, RTL Talent, RTL Entertainment, RTL Travel en RTL Auto.

Bron: RTL Nederland/Broadcast Magazine

Bericht delen