dinsdag 16 januari 2018

RTL MCN lanceert nieuwe website

RTL MCN, een van de digitale labels van RTL Nederland, heeft zijn nieuwe website www.rtlmcn.nl gelanceerd. De site heeft een interactieve vormgeving en geeft meer inzicht in de activiteiten die RTL MCN voor diverse populaire online-videomakers verzorgt.

Het nieuwe platform heeft een responsive design en is daarom op alle devices makkelijk te hanteren. Ook zijn er voorbeeldcases van adverteerders op te vinden, waar duidelijk wordt hoe merken op verschillende manieren in de content zijn verwerkt.

General manager RTL MCN, Erik Kepper: “Voor velen is het online-videolandschap nog een grijs gebied. YouTubers zijn ‘de sterren van nu’ en spreken een belangrijke doelgroep aan. De nieuwe website maakt onze activiteiten nog beter inzichtelijk en laat zien wat de diverse mogelijkheden zijn.”

RTL MCN vertegenwoordigt inmiddels een flink aantal populaire influentials, zoals StukTV, Mertabi, Zu5e, Armoowasright, Onnedi en Bibi Breijman. Ook de populaire YouTube-formats als Concentrate, Leuk of Meuk, Marokaan Geeft Rijles en het nieuwe kanaal Ferzuz komen uit de MCN-koker. Laatstgenoemde is een succesverhaal: het nieuwe YouTube-kanaal behaalde in één week tijd 117.000 abonnees en dat aantal stijgt nog elke dag. Zo’ snelle groei is in Nederland niet eerder voorgekomen.

Bron: RTL Nederland/Broadcast Magazine

Bericht delen