Article header image

RTL boekt succes met digitale beleving

RTL Nederland scoort in het tweede kwartaal van 2013 goed met de digitale extensies van programma’s. Met de HNTM Model Contest hebben 732 meiden tussen de 16 en 24 jaar meer dan 31.000 stemmen verzameld.

De contest bood voor het eerst de kans om online te strijden voor de laatste plek in het bekende RTL 5-programma. De wedstrijd-app is 10.732 keer gedownload en de wedstrijd is 6,7 miljoen keer bekeken via Facebook.

Arno Otto, managing director RTL Digital Media: “We hebben afgelopen kwartaal niet alleen bij RTL 5 geïnvesteerd in de digitale beleving, ook bij RTL 4 hebben we succesvolle stappen gezet. We hebben met X-Factor en Weet Ik Veel de consument een actieve rol gegeven. Uit de cijfers kunnen we opmaken dat er met enthousiasme op is gereageerd en dat we met deze twee formats echt meerwaarde hebben gecreëerd.”

X-Factor pakte uit met een 360 graden camera waarmee de kijker zelf de regie in handen had, met 18.000 unieke videoviews, en een livestream met presentatie door Ferry Doedens, met wekelijks 15 tot 20 duizend unieke videoviews. Weet Ik Veel activeerde in april en mei elke zaterdag meer dan 300.000 kijkers die meespeelden via de speciale app. In totaal is de app meer dan 1 miljoen keer gedownload. Otto: “De investering in second screen beleving rond programma’s heeft er mede toe geleid dat we in de eerste helft van 2013 een ruime verdubbeling zien in het totale bereik van het RTL domein via mobiel. In de eerste helft van 2012 was dat nog 21 procent. Nu meten we al 46 procent en ik verwacht dat die groei het komende half jaar doorzet.”

Het bezoek aan het video-on-demand platform RTL XL is 20 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De video weersverwachtingen van Buienradar.nl, gelanceerd door het nieuwe RTL Weer & Verkeer team, presteren uitzonderlijk goed en staan in de top 5 van best bekeken RTL-programma’s online met 565.000 videoviews in juni. RTL blijft investeren in video-on-demand. Het platform Zomerradar trok sinds de lancering op 21 juni 700.000 unieke bezoekers met 1,2 miljoen pageviews. Ook het populaire Goede Tijden, Slechte Tijden gaat online onverminderd door met GTST: Spring Levend.

Bron: RTL Nederland

Bericht delen