Article header image

Radio 538 draait voor eerst geen verlies op online

Radio 538 heeft voor het eerst dit jaar zwarte cijfers geschreven als het gaat om online business. “Dat betekent dat we jarenlang hebben geïnvesteerd zonder dat dit geld heeft opgeleverd,” aldus Jan Willem Brüggenwirth, algemeen directeur Radio 538.

Brüggenwirth erkent dat online belangrijk is. “Een kleine dertig procent luistert inmiddels via internet.” Het grote geld wordt nog steeds verdiend met reguliere spots. De investeringen die in online zijn gestoken, hebben vooral ‘veel kennis opgeleverd’. Brüggenwirth: “Uiteindelijk kunnen we de slag maken naar een meer rendabele online business die nu nog niet echt rendabel is.”

De kostenkant van online heeft Radio 538 inmiddels onder controle. “De omzet stijgt natuurlijk ook. Als we kijken naar online, dan wordt door iedereen geroepen dat ze dertig procent in de plus zitten. Dat is ook zo.”

Volgens Brüggenwirth is online geen medium. “Je laat ook radio horen, beeld zien, je zoekt de interactiviteit met de luisteraar op. Online is een distributie kanaal.”

Bron: Emerce/Broadcast Magazine

Bericht delen