dinsdag 16 januari 2018

Ster, Telegraaf en Sanoma zetten in op mobiel adverteren

Ster, Telegraaf Media Nederland en Sanoma Digital slaan de handen ineen om de markt van mobiel adverteren een duw voorwaarts te geven. De drie organisaties zullen volgende week adverteerders en mediabureaus in Nederland uitnodigen voor deelname een gezamenlijk project.

Adverteerders en bureaus kunnen een voorstel indienen voor een campagne op de mobiele websites die de drie exploiteren. Uit de voorstellen worden een aantal campagnes geselecteerd die de advertentieruimte gratis ter beschikking krijgen.

In het kader van het project worden de ervaringen van consumenten met de campagne gemeten, evenals de resultaten van diverse mobiele formats. Ook willen de initiatiefnemers in bredere zin onderzoeken hoe consumenten mobiel internet ervaren en gebruiken.

De mobiele telefoon begint een relevant medium te worden voor uitgevers, ontwikkelaars en exploitanten. Vooral dankzij de introductie van hoogwaardige, snelle mobiele platforms als de iPhone en Google Android, maar ook van smartphones van Nokia, Samsung en SonyEricsson, is het gebruik van mobiel internet sterk gegroeid. Wekelijks maken nu 1,3 miljoen Nederlanders (oftewel 9 procent van de bevolking) gebruik van mobiel internet.

Bron: Adformatie/Broadcast Magazine

Bericht delen