PowNed scoort online goed
De site PowNed is na anderhalve maand de vijfde publieke omroep van Nederland, in termen van bezoekaantallen. Een kleine groep, veelal hoogopgeleiden, bezoekt de site miljoenen keren per maand. Powned.tv wordt bijna vijf keer vaker door mannen dan voor vrouwen bezocht. Dat blijkt uit de bereikcijfers van STIR over de maand september 2010.
De jonge omroep voorgekomen uit Geenstijl.nl, staat op een vijfde positie en lijkt bij het huidige groeitempo de AVRO van diens nummer vier-positie te kunnen verdrijven. Alleen de NOS, VARA, TROS en AVRO zijn groter dan de jongeling.
De website van Powned drijft overwegend op nieuwsberichtgeving en commentaar van een vaste groep reageerders. Hoewel het aantal bezoeken na een kleine twee maanden al boven de drie miljoen zit, is het online bereik klein. De omroep bereikte in september drie procent van de Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder.
Lees het hele artikel hier.
Bron: Emerce/Broadcast Magazine