Pepper overgenomen door MatchMedia
RTL Ventures, de investeringstak van RTL, heeft het datingplatform Pepper verkocht aan MatchMedia. Vanaf nu is het datingplatform in handen van de nieuwe eigenaar, die het merk Pepper zal continueren.
Vincent Pieterson, Investment Director RTL Ventures: “Pepper betrad in 2011 als challenger de Nederlandse datingmarkt. Met zijn visuele concept heeft het merk zich in korte tijd weten te vestigen als de nummer drie in de markt. Een positie waar we trots op zijn. Het laat zien dat RTL de kracht heeft om ook merken in andere domeinen dan tv te laten groeien.”
Over de verkoop zegt Pieterson: “De datingmarkt is in de afgelopen vijf jaar met het toetreden van grote internationale tech spelers steeds meer volwassen geworden en er vindt steeds meer consolidatie plaats. In MatchMedia hebben we een ondernemende en stabiele partij gevonden die het succes van Pepper verder kan uitbouwen, mogelijk ook internationaal.”
Pepper biedt singles de mogelijkheid om zichzelf zo goed mogelijk te etaleren. De profielen kunnen worden verrijkt tot persoonlijke moodboards met foto’s, filmpjes of muziekfragmenten. Dit heeft onder andere geleid tot een bekroning met de Nationale Thuiswinkel Award Publieksprijs 2015.
Bron: RTL Nederland/Broadcast Magazine