Article header image

Overgang Social1nfluencers naar Talpa Network afgerond

Talpa Network is vanaf 1 september volledig eigenaar van Social1nfluencers. Daarmee komt een einde aan een periode van geleidelijke overgang, die in 2015 begon. Toen ging Social1nfluencers een vergaande samenwerking aan met SBS Broadcasting, dat op dat moment nog in handen was van Talpa en Sanoma.

In aanloop naar de definitieve overgang van Social1nfluencers naar Talpa Network, is Suzanne Pronk op 1 maart begonnen als VP van Talpa Social, waar Social1nfluencers deel van uit maakt. Op 1 augustus is Annemarieke van Felius-Loderus als Business Manager toegetreden tot het MT van Talpa Social.

Binnen de crossmediale strategie van Talpa Network is Social een belangrijke pijler. Met 150 influencers in de portfolio is Talpa Social een van Nederland’s grootste MCN. De nieuwe groeistrategie is erop gericht om naast influencer channels ook owned channels en originals te lanceren.

Het afronden van de overgang van Social1nfluencers naar Talpa Network valt samen met het vertrek van de twee oprichters en Managing Directors van het bedrijf: Daan Sip en Niels Verhoeven. In 2012 waren zij de eersten die in Nederland een agency voor YouTube creators startten. Daarmee hebben ze een belangrijke bijdrage geleverd aan het vormen van de influencer industrie in Nederland.

“Het waren zes fantastische jaren,” zegt Daan Sip. “Ik heb zo ontzettend veel geleerd. Ik wil vooral benadrukken dat Social1nfluencers succesvol is geworden dankzij het team dat met hart en ziel voor ‘de zaak’ werkt. Nu is het tijd voor een nieuw hoofdstuk. Ik weet zeker dat Social1nfluencers in goede handen is bij Talpa Network.”

Bron: Talpa Network

Bericht delen