Article header image

Ook BM positief over Dutch Media Week

Dutch Media Week is weer voorbij en hoewel het in fysieke zin soms flink improviseren was, houdt ook BM/FC Klap een zeer positief gevoel over aan deze online editie van het evenement in Beeld en Geluid.

Met name de woensdag, de Talent Day, was belangrijk voor BMYoung, het platform van BM voor de nieuwe generatie mediamakers. En de eerste editie van de BMYoung Creative Cup bleek een doorslaand succes. Zowel (media)studenten als jonge makers op persoonlijke titel mochten hun idee voor een televisieformat, YouTube-serie, podcast, radioshow of andere mediaproductie pitchen aan een zeer deskundige jury, bestaande uit de bazen van de drie grote televisiezendergroepen: Frans Klein (NPO), Peter van der Vorst (RTL) en Paul Römer (Talpa Network). Het strenge maar rechtvaardige drietal beoordeelde uiteindelijk elf zeer uiteenlopende ideeën en bleek na afloop onder de indruk van het hoge gemiddelde niveau.

Na de geslaagde BMY Creative Cup-sessie wachtte Alain Dikken een onverwachte verrassing: de 23-jarige Solutions Consultant bij NEP werd door RTL-programmadirecteur Peter van der Vorst uitgeroepen tot BMY Mediatalent van het Jaar 2020. En ook Moniek Palm, Anne Op ’t Roodt en Nicole Buursen vielen daarna in de prijzen. Deze mediastudenten aan Hogeschool Fontys in Tilburg wonnen de eerste wisselbokaal van de BMYoung Mediaquiz.

Op vrijdag vond de zogeheten Broadcast Media Society plaats tijdens Dutch Media Week, het sluitstuk van de serie ‘Wéér een talkshow over diversiteit’ die Andrew Makkinga presenteerde. Hoe kleurenblind is Hilversum nu eigenlijk, en hoe zwart-wit de mediapraktijk? Dat was vrij vertaald de centrale vraag en die leverde een zeer zinvolle discussie op.

Check hier onze eigen videoterugblik op deze Dutch Media Week.

Bron: BM

Bericht delen