dinsdag 16 januari 2018

Online health magazine Bedrock gelanceerd

Het nieuwe online health magazine Bedrock is een initiatief van online uitgever Wayne Parker Kent en het digitale bedrijf van producent FremantleMedia Netherlands. Samen ontwikkelden zij een website waar door experts en ervaringsdeskundigen vragen worden onderzocht die betrekking hebben op een gezond en bewust leven.

Hoofdredacteur is Nina Pierson.

Slaven Mandic (CEO Wayne Parker Kent): “Bedrock is onze nieuwste aanvulling op een reeks van reeds succesvolle online magazines. Door hierin de samenwerking met FremantleMedia Netherlands te zoeken, zijn we in staat zowel in creatief als productioneel opzicht grote stappen te zetten.”

Arthur Clement (Directeur Digital FremantleMedia Netherlands): “Binnen FremantleMedia Netherlands is het ontwikkelen van nieuwe merken voor televisie al jaren een grote kracht. Kijk naar successen als Boer Zoekt Vrouw, Holland’s Got Talent en RTL Late Night. Die kennis en ervaring met het bouwen van brands passen wij binnen ons digitale bedrijf ook toe bij de creatie en productie voor diverse digitale domeinen. De samenwerking met Wayne Parker Kent in het nieuwe online health magazine Bedrock is dan ook helemaal in lijn met onze digitale strategie.”

Hoofdredacteur Nina Pierson legt uit dat Bedrock een volledige benadering van het begrip health nastreeft: “Met onze stressvolle multitasklevens is aandacht voor meditatie en spiritualiteit net zo belangrijk als voeding en sport. Met de groeiende behoefte aan zingeving in onze samenleving kunnen ook duurzame en maatschappelijke onderwerpen niet achterblijven.”

Onder FremantleMedia Netherlands vallen de televisieproducenten Blue Circle en No Pictures Please en het dramaproductie-bedrijf FourOne.Media.

Bron: FremantleMedia/Broadcast Magazine

Bericht delen