dinsdag 16 januari 2018

Online campagnes spelen in op tv-inhoud

Vanaf woensdag kunnen adverteerders hun online campagnes aanpassen op basis van televisiecontent. Contextual TV Sync van Mediasynced herkent waar het op televisie over gaat en geeft adverteerders de kans hier online op in te spelen.

Merken kunnen zo de conversatie te starten met consumenten die naar aanleiding van televisiecontent realtime op internet actief zijn. Arke heeft wereldwijd de primeur met deze nieuwe vorm van crossmediaal adverteren.

Mark van de Crommert van Mediasynced: “We hoorden van partijen als Microsoft en Google dat de activiteit op hun websites enorm toeneemt tijdens primetime televisie. Televisiecontent zorgt voor gericht gedrag op online media.” Het recente Media Browsing onderzoek van SPOT in samenwerking met Mediabrands Marketing Sciences bewijst dat consumenten getriggerd door televisiecontent, vaak direct actief gaan zoeken op internet. Mediasynced helpt adverteerders op datzelfde moment om prominent naar voren te komen op verscheidene digitale media.

Mediasynced biedt adverteerders de mogelijkheid om online in te spelen op relevante tv-momenten. Dat kan een commercial zijn, of de inhoud van een tv-programma. Gebruikers hoeven daar voor niets te doen; de advertenties worden eenvoudig zichtbaar op websites die men toch al bezoekt. De gedachte is simpel; tijdens het tv-kijken gebruiken steeds meer mensen een laptop, tablet of smartphone. Juist op dat moment start Mediasynced de online marketingacties.

Mediasynced is in twee categorieën (beste exploitant, beste man/vrouw) genomineerd voor de Cross Media Awards 2013 van het Nederlands MediaNetwerk. De uitreiking zal plaatsvinden tijdens het Mediapark Jaarcongres 2013.

Bron: Mediasynced

Bericht delen