Article header image

Online Broadcast: nieuw katern NewBeTV

De jonge generatie kijkt voor het eerst minder traditionele televisie; Netflix heeft meer dan een miljoen gebruikers in Nederland en CEO Bert Habets geeft aan dat over vijf jaar een ‘substantieel’ deel van de inkomsten van RTL Nederland bestaan uit nieuwe diensten zoals Videoland en kanalen op YouTube.

We kunnen er niet meer omheen. Online video is hot! Jeroen Koopman, creative producer bij crossmediaal producent NewBeTV – goed voor twee van de vier best bekeken Nederlandstalige YouTube video’s in 2014 – stelde daarom voor een nieuw, maandelijks terugkerend katern in Broadcast Magazine te starten: ONLINE BROADCAST.

De eerste bijdrage gaat onder andere dieper in op het YouTube kanaal dat Van Kooten & De Bie zijn gestart en belicht de achtergronden van de online commercial, waarin een achtbaan door een te koop staand huis in Ermelo voert en 35 miljoen+ views haalde… En er is een interessant interview met Jan Riemens, de CEO van Zoomin.TV.
Online Broadcast is onderdeel van Broadcast Magazine. Nog steeds geen abonnee? Aarzel niet, klik hier en maak gebruik van onze speciale actie!

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen