Article header image

Online bereik omroepen en Netflix pieken in februari 2018

Februari is de kortste maand van het jaar en toch is er een record voor Netflix in de doelgroep 13-34 jaar. Voor het eerst heeft meer dan de helft van deze leeftijdsdoelgroep via de pc, telefoon of tablet in een maand de website en/of app van Netflix bezocht (51,2%, leeftijd 13-34 jaar).

Het totaalbereik van Netflix betreft in februari 32,8% (4,7 miljoen personen van 13 jaar en ouder).

Ook de Nederlandse omroepmerken doen het goed. NPO (inclusief de websites en apps van de omroepen) piekt in februari 2018 door goed gebruik te maken van de content van de Olympische Spelen, De Luizenmoeder en het populaire programma Wie is de Mol van AVROTROS.

RTL en Talpa TV doen het overigens ook beter dan voorgaande jaren. Deze stijgende lijn zien we bij alle Nederlanders van 13 jaar en ouder, maar is het sterkst in de – voor tv lastig te bereiken – doelgroep 13-34 jaar.

Bron: GfK/BM

GfK

Bericht delen