Onderzoek bewijst dat Influencer Marketing werkt
Woensdag 21 november 2018

Onderzoek bewijst dat Influencer Marketing werkt

Voor het eerst is de impact van het inzetten van influencers op marketingdoelstellingen in kaart gebracht. Resultaten tonen aan dat de aanbevelingen van een influencer een positief effect hebben op gedrag KPI’s.

Zo wordt 50% van de doelgroep erdoor beïnvloed. Zij gaan bijvoorbeeld over tot het opzoeken van informatie over een product of overwegen het te kopen. Eén op de drie ondervraagden kocht een product naar aanleiding van een aanbeveling.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 926 jongeren in de leeftijd van 13 tot en met 34 jaar. Leonie Belderbos, Sales Manager S1: “De rol die influencers spelen in het medialandschap wordt alsmaar groter en dit onderzoek geeft klanten en onszelf de onderbouwing om uitspraken te doen over de effectiviteit van Influencer Marketing.”

Uit de resultaten bleek ook dat maar liefst 70% vindt dat Influencer aanbevelingen beter of in ieder geval net zo goed werken als advertenties via traditionele media als print, tv en radio. Er is bovendien aangetoond dat er een versterkend effect is tussen reclame via traditionele media en reclame via influencers.

Bron: Talpa/BM

Bericht delen