dinsdag 16 januari 2018

NOS WK-site verbreekt record Sotsji

lara_ankersmit_newHet Nederlands elftal zorgt natuurlijk voor de beste reclame, maar toch profiteren de speciale WK-site en NOS FIFA WK-app opvallend goed van het WK voetbal. Volgens Lara Ankersmit, hoofd Digitale Media NOS, heeft het aantal unieke bezoekers aan NOS.nl/wk2014 het recordaantal van de Sotsji-site inmiddels verbroken.

“Ter vergelijking: met de Winterspelen boden wij online een aantal wedstrijden aan die niet op tv waren. Ook waren er wedstrijden overdag waardoor kijkers niet massaal voor de televisie konden zitten. Tot en met zaterdag, toen het WK voetbal 17 dagen onderweg was, bedroeg het aantal unieke bezoekers aan de WK subsite ruim 6,1 miljoen. Dat was net iets meer dan na 17 dagen Olympische Winterspelen. Inmiddels hebben nóg meer gebruikers de subsite bezocht. Momenteel staat de teller op  7,5 miljoen.”

Sinds Nederland-Australië  biedt de NOS bezoekers ook de mogelijkheid om de WK-wedstrijden van Oranje te bekijken met het radiocommentaar van Radio Brasil. Dit hebben inmiddels ruim 188.000 mensen gedaan.

Ankersmit: “De NOS FIFA WK-app heeft inmiddels al 913.000 unieke gebruikers. Met deze app kun je doelpunten en beslissende momenten uit alle wedstrijden terugkijken uit verschillende hoeken. Wij zien een piek in gebruik vlak na de wedstrijd. En ook op Twitter gaat het goed. Het account @NOSsport heeft inmiddels meer dan 100 procent groei in volgers gerealiseerd sinds de start van het WK.

Bron: NOS

Bericht delen