Article header image

NOS Stories: nieuws om te delen

NOS Stories brengt vanaf maandag nieuws uit de belevingswereld van jongeren, op YouTube, Instagram en Snapchat. NOS Stories is gericht op jongeren van 13 tot en met 18 jaar en biedt verhalen die hen op de hoogte houden van het nieuws, uitleg geven en helpen een mening te vormen.

De NOS startte in 2015 een pilot op Instagram (voorheen: NOS Kort) met korte nieuwsvideo’s voor jongeren. Het kanaal groeide uit tot het grootste nieuwskanaal op Instagram, met ruim 300.000 volgers in 2018 en werd dit jaar bekroond met twee Beste Social awards, in de categorie Beste Nieuwspagina en Beste Bedrijfsaccount.

Om jongeren nog beter te kunnen bedienen met nieuws, introduceert de NOS nu NOS Stories. Op Instagram zien volgers nog steeds hun vertrouwde nieuwsvideo’s, maar daarnaast kunnen zij nu op YouTube en Snapchat terecht voor onder meer langere nieuwsverhalen en om zelf mee te praten over actuele thema’s.

Op Instagram post de redactie dagelijks video’s die je in 15 seconden op de hoogte brengen van het laatste nieuws. Je vindt hier ook Explainer-video’s waarin nieuwsonderwerpen verder worden toegelicht, zoals de HPV-prik bij meisjes, of de ruzie tussen Trump en Kim Jong-un.

Op YouTube onderzoekt NOS Stories onderwerpen die recht uit het leven van jongeren komen. Zoals: hoe verdienen YouTubers hun geld? En wat betekent de nieuwe privacywet voor jou? In de serie De Waarheid Over op YouTube zoekt de NOS dit uit.

NOS Stories doet verder live verslag van evenementen. Dit zie je op Snapchat en Instagram. Bovendien organiseert de redactie live discussies met jongeren – zogenaamde Real Talks – over actuele en soms gevoelige thema’s zoals ‘sexting’ (verspreiden van naaktfoto’s) op sociale media.

NOS Stories is te vinden op Instagram, YouTube en via de app Snapchat (account ‘nosstories’).

Bron: NOS/BM

Op de foto hierboven: Jeroen Gortworst, Nisrine Sahla, Iris de Graaf en Danny Simons van NOS Stories

Bericht delen