Article header image

NOS Kort wint prijs bij The Best Social Awards

In 2014 begon de NOS een nieuw merk voor tieners: NOS Kort. Het concept, korte nieuwsvideo’s voor tieners op Instagram, blijkt goed aan te slaan. Woensdag werd het project een prijs toegekend (‘Beste Account’) bij The Best Social Awards.

De NOS is een taakomroep. Dat betekent dat in de wet staat wat de NOS moet doen. Kort samengevat: zorgen voor een onafhankelijke nieuwsvoorziening en de verspreiding daarvan in Nederland, via alle beschikbare media.

Tieners bereiken (de doelgroep tussen het Jeugdjournaal en NOS op 3 in) bleek in 2014 nauwelijks te lukken. Daarom besloot de NOS het project NOS Kort te starten op Instagram. Inmiddels heeft het project 264.000 volgers en zijn er 7.307 berichten geplaatst. Een opmerkelijk succes dus. Dat vond de jury van The Best Social Awards ook.

De publieksprijzen van The Best Social Awards worden 7 juni bekend gemaakt. Kanshebbers zijn onder meer Tim Hofman, StukTV, Nienke Plas en Shane Kluivert.

Bron: BM

Bericht delen