Article header image

NOS biedt kijkje achter de schermen bij Netflix

In minder dan vijf jaar tijd heeft Netflix zich ons leven binnengeknokt. Niet zo gek ook, als je weet welke formule daarachter schuilt.

Begin 2017 hadden zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens een Netflix-abonnement. Aan het eind van vorig jaar waren dit er al 2,6 miljoen. Daarmee heeft ongeveer een op de drie huishoudens in Nederland een abonnement op Netflix.

Netflix wordt niet alleen in Nederland en Amerika, maar over de hele wereld steeds populairder. In het laatste kwartaal van 2017 kreeg de streamingdienst er wereldwijd maar liefst 8,3 miljoen klanten bij. Daarnaast steeg de nettowinst in deze periode met een derde, tot wel 185,5 miljoen dollar. De ontwikkeling van populaire Netflix Originals – series die exclusief bij Netflix te zien zijn – heeft hier flink aan bijgedragen.

Ondanks dat een derde van de Nederlandse huishoudens een abonnement op Netflix heeft, kijkt bijna de helft van de huishoudens via deze streamingdienst naar series en films. Hoe kan dit? Een Netflix-abonnement kun je delen. Je kunt per abonnement vijf profielen aanmaken. Afhankelijk van het type abonnement kun je op één, twee of vier schermen tegelijk kijken. Zo kunnen meerdere gezinsleden met een eigen profiel inloggen op Netflix.

Netflix weet door wat je kijkt, vaak precies wat je daarna wil zien. En hun app is ultiem geschikt om maar te blíjven kijken. De NOS vroeg het bedrijf om uitleg. Hun antwoord zie je hieronder, in de shortdoc Binnen bij Netflix.

Bron: BM

Bericht delen