NLZIET vernieuwt platform voor betere kijkervaring
Na ruim een jaar ontwikkeling brengt NLZIET een geheel nieuwe versie van haar platform uit.
Op vrijwel alle fronten is NLZIET vernieuwd, waaronder een nieuw uiterlijk, betere content display, rijkere live tv-ervaring en relevantere kijkaanbevelingen. Tevens zijn de tv-zenders AT5 en Insight TV toegevoegd, waardoor het aantal live kanalen is gegroeid naar 36 zenders.
Het NLZIET-platform heeft een nieuwe stijl en design gekregen. Een andere belangrijke verbetering zijn de gepersonaliseerde aanbevelingen, waardoor favoriete programma’s nog sneller vindbaar zijn en er een rijkere tv-ervaring ontstaat. Daarnaast zijn de live tv-ervaring en de tv-gids verbeterd.
Ook wordt het aanbod verder uitgebreid met Insight TV. De in Amsterdam gevestigde zender focust zich op ‘millennials’ en de ‘Gen Z-generatie’ en biedt een breed scala aan lifestyle programma’s aan. Na de regionale zenders is nu ook AT5, de actualiteitenzender met nieuws over Amsterdam en omgeving, toegevoegd aan het zenderpakket.
Niels Baas, directeur NLZIET: “Met het vernieuwde NLZIET maken we het pad gereed om het grootste Nederlandse videoplatform te worden. Naast het reclamevrije on-demand-aanbod van meer dan 150.000 programma’s, biedt NLZIET ook nog 36 zenders, die live of via replay te bekijken zijn. We zijn daarmee een volwaardig en voordeliger alternatief voor het traditionele tv-abonnement.”
Over NLZIET
NLZIET is een samenwerking tussen de Nederlandse Publieke Omroep, RTL Nederland en Talpa TV. Met de online tv-dienst NLZIET kunnen kijkers op één plek het meest uitgebreide online Nederlandse televisieaanbod bekijken. Via de apps voor web, mobiel, Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV en smart tv zijn programma’s uit het online aanbod van de omroepen in hoge kwaliteit live, terug en vooruit te kijken, veelal zonder reclame en maandelijks opzegbaar.
Bron: NLZIET/BM