Netflix wil meer interactieve content aanbieden
zaterdag 19 januari 2019

Netflix wil meer interactieve content aanbieden

Het aantal betalende abonnees van Netflix is in het vierde kwartaal van 2018 met 8,8 miljoen toegenomen, een groei van 34 procent ten opzichte van een jaar eerder. In totaal had Netflix aan het einde van het kwartaal 139 miljoen betalende abonnees.

In de VS neemt de videodienst inmiddels 10 procent van de televisietijd van kijkers in beslag. Netflix claimt veel concurrenten te hebben en bijvoorbeeld Fortnite als belangrijker concurrent te zien dan HBO. De kwartaalomzet van Netflix nam met 27 procent toe tot 4,19 miljard dollar. De winst daalde van 186 miljoen dollar tot 134 miljoen dollar. Telecompaper stelt dat Netflix aan het einde van 2018 in Nederland 2,94 miljoen abonnees had. Hierdoor heeft in ieder geval 39 procent van de Nederlandse huishoudens toegang tot de streamingdienst.

Netflix is van plan om meer interactieve content als de Black Mirror-film Bandersnatch te laten maken, waarbij kijkers zelf kunnen beslissen hoe het verhaal verloopt. Dat smaakt volgens Greg Peters, hoofd productie bij Netflix, naar meer. “We zijn druk bezig de mogelijkheden te onderzoeken”, aldus Peters. “We hebben al veel filmmakers gesproken die ontzettend enthousiast zijn en niet kunnen wachten om te gaan onderzoeken wat er allemaal mogelijk is.”

Speciaal voor Bandersnatch creëerde Netflix een systeem genaamd Branch Manager. De makers van de film moesten in totaal vijf uur content maken om tot een film van negentig minuten te komen waarin verschillende zijpaden mogelijk zijn. Met het systeem werd dit maakproces vergemakkelijkt.

Bron: Tweakers/Nu.nl/BM

Bericht delen