Article header image

Netflix toont hogere prijzen als test

Streamingdienst Netflix voert op dit moment een test uit met hogere abonnementsprijzen in Nederland en België. In bepaalde browsers wordt een hogere prijs getoond voor abonnementen. Het duurste abonnement wordt daardoor twee euro duurder. Wie doorklikt, betaalt echter de bestaande prijs.

Met de test wil Netflix de impact van het tonen van hogere prijzen testen. Tweakers meldt dat wie in de Firefox-browser naar de prijzenpagina van Netflix navigeert, de bestaande prijs van € 13,99 voor Premium betaalt. In Chrome en Edge is dat € 15,99.

De klantenservice van de streamingdienst geeft aan dat het alleen een test is om te bepalen hoe klanten reageren op het tonen van hogere prijzen voor haar abonnementen. Wie zich aanmeldt, betaalt overigens de bestaande prijzen, ongeacht de browser waarmee de verbintenis wordt aangegaan.

De laatste prijsstijging van Netflix dateert van oktober 2017. De prijs voor het Premium-abonnement werd toen verhoogd van 12 naar 14 euro. Het bedrijf voerde de prijsverhoging destijds door om meer geld op te halen voor de productie van nieuwe eigen series.

Bron: Entertainmentbusiness/BM

Terug naar overzicht