Article header image

Netflix realiseert ruim 4 procent groei op Nederlandse markt

Netflix kwam in Nederland aan het eind van het derde kwartaal van 2019 uit op 3,17 miljoen klanten. Daarmee heeft de streamingdienst een duidelijk hogere groei gerealiseerd dan tussen het eerste en tweede kwartaal: ruim 4 procent versus minder dan 1 procent in het tweede kwartaal.

Netflix realiseerde mondiaal over het derde kwartaal van 2019 een omzet van USD 5,24 miljard (+31%), zo liet het concern weten. In de VS kwamen er 517.000 betalende klanten bij, internationaal 6,2 miljoen tot 94,6 miljoen. Dat was een stuk beter dan in het tweede kwartaal, toen er 2,8 miljoen betalende klanten bij kwamen.

Vooralsnog is Netflix veruit marktleider in Nederland. Disney+ zal als concurrent vanaf 12 november in Nederland officieel van start gaan. Veel Nederlandse consumenten hebben al een gratis proefabonnement genomen. De overige internationale en Nederlandse SVOD-diensten staan op grote afstand van Netflix. Grootste concurrent is nu het Nederlandse Videoland, met 760.000 huishoudens als abonnee eind derde kwartaal. De eveneens betaalde Nederlandse SVOD-dienst NPO Plus telt 310.000 abonnees, terwijl NLZIET (de gecombineerde dienst van de NPO en commerciële omroepen) er 150.000 heeft.

Bron: Telecompaper/BM

Terug naar overzicht