dinsdag 16 januari 2018

Netflix in één op de vijf huishoudens

Sinds de lancering op 11 maart 2013 heeft Netflix in Nederland ongeveer 1,3 miljoen gebruikers. Een op de vijf huishoudens (17 procent) gebruikt Netflix. Ze gebruiken het intensief. Negen op de tien gebruikers kijken minimaal wekelijks. Deze groep kijkt gemiddeld 10,5 uur per week.

Een Netflix-gebruiker besteedt een kwart van zijn televisietijd aan Netflix.

Vooral de series zorgen voor de populariteit van Netflix. Consumenten houden de oren en ogen open voor mogelijke alternatieven en vooral om een aanbod van actuelere films te kunnen bekijken. Drie op de tien consumenten die Popcorn Time kennen, maar het nog niet gebruiken, zijn geïnteresseerd in Popcorn Time. Geïnteresseerden twijfelen vooral over Popcorn Time, omdat deze dienst illegaal is en ze niet weten of Popcorn Time virussen bevat. Momenteel heeft Popcorn Time ongeveer 600.000 gebruikers (8 procent van de huishoudens).

Deze cijfers komen uit de Smart Electronics Monitor en zijn tot stand gekomen door een grootschalig onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij in totaal 6.536 respondenten het onderzoek volledig hebben ingevuld. In het rapport worden de resultaten van ongeveer 50 elektronica- en mediadiensten, zoals smart tv, Apple TV, Playstation 4, Netflix, Spotify en RTL XL gepresenteerd en vergeleken.

Bron: Multiscope/Broadcast Magazine

Bericht delen