Netflix groeit door, weinig concurrentie
De afgelopen twee jaar verdubbelde het aantal Netflix-abonnementen: van 1,1 miljoen naar ruim 2,3 miljoen huishoudens. Daarmee wordt momenteel bijna een derde van alle Nederlandse huishoudens bereikt, zo meldt Telecompaper.
Behalve aanjager van de behoefte, lijkt Netflix momenteel ook de enige (s)VoD-speler te zijn die de behoefte aan een nieuwe manier van video consumeren effectief kan bevredigen.
Na Netflix zijn Videoland en RTL XL (abonnementsvariant) de meest populaire on demand diensten met allebei ruim 300.000 abonnees. Het succes van Amazon Prime Video, wel gerealiseerd in de Verenigde Staten, Duitsland en Engeland, blijft vooralsnog uit in Nederland.
Het aantal minuten per dag dat er gemiddeld wordt gekeken naar series, films en documentaires van on demand diensten zoals Netflix en Videoland, is in de afgelopen twee jaar verdubbeld. Werd er begin 2015 nog 11 minuten per dag besteed aan deze vorm van content kijken, in het tweede kwartaal van 2017 ligt dat op 23 minuten per dag.
Bron: Telecompaper/BM