Article header image

Naar de Knoppen: actie-spel van KRO-NCRV op YouTube

Op vrijdag 4 oktober gaat het nieuwe YouTube-programma Naar de Knoppen met Tim Senders en Daan Boom van start. Elke vrijdagmiddag om 15.00 uur strijden twee teams in deze actie-spelshow tegen elkaar voor hun zelfgekozen goede klimaatdoel. De winnaars ontvangen € 300,- voor dit doel, wat bijdraagt aan het verhinderen dat de wereld ‘nog verder naar de knoppen gaat…’.

In Naar de Knoppen gaan elke week twee teams onder leiding van Daan Boom en Tim Senders (bekend van Streetlab en het jeugdprogramma Betreden Op Eigen Risico) de strijd met elkaar aan op zoek naar dé rode knop. Tijdens het spannende spel, dat zich telkens in een andere stad afspeelt, moeten de teams aan de hand van opdrachten erachter komen waar en wie de rode knop is.

De rode knop is niet zomaar een knop. Het is een bekend persoon, gehuld in een rood pak met op het hoofd een rode knop. In de eerste aflevering gaat Tim samen de strijd aan met YouTuber Koen Weijland. Zij nemen het op tegen Daan en Klokhuis-presentator Pascal Tan.

Mediadirecteur van KRO-NCRV Jochem de Jong: “Je ziet dat kinderen en jongeren meer en meer in actie komen tegen klimaatveranderingen. Met klimaatstakingen, met schoonmaakacties in de buurt en met online hashtags. Met Naar de Knoppen willen we kinderen ook meer bewust maken van duurzaamheid en het milieu. Zonder betweterig met het vingertje te wijzen, maar met humor en spanning.”

Naar de Knoppen is wekelijks vanaf vrijdag 4 oktober om 15.00 uur te zien bij KRO-NCRV op het YouTube kanaal van NPO Zapp en Zapp.nl.

Bron: KRO-NCRV/BM

Bericht delen