Article header image

MTV Mobile komt met vernieuwende app

MTV Mobile kondigt vandaag de lancering aan van de revolutionaire MTV Under The Thumb (MTV UTT) applicatie. Doel is hiermee fans een hoogwaardige social tv-ervaring te bieden en de internationale Mobile Brand Licensing business (MLB) verder te ontwikkelen. De nieuwe app werd bedacht en ontwikkeld door de interactieve cel van Viacom International Media Networks (VIMN) Northern Europe – waar MTV Mobile onderdeel van is – in Berlijn, in samenwerking met AKQA.

MTV UTT wil social tv aanpassen aan het huidige digitale tijdperk. De app biedt hoogwaardige MTV content on-demand waarmee gebruikers samen met vrienden die over de app beschikken, hun favoriete programma’s kunnen bekijken en deze tegelijk via chat kunnen bespreken. Zo hebben gebruikers de ultieme controle over hun favoriete MTV content. Ze kunnen shows kijken terwijl ze onderweg zijn of hun smartphone ‘aansluiten’ op elke internetbrowser, waardoor deze als volwaardige afstandsbediening en tweede scherm fungeert. Ze kunnen genieten van exclusieve content, verbinding maken met Facebook en hun favoriete programma’s delen met vrienden.

Michel Dupont, Senior Vice President MLB VIMN licht toe: “De huidige millenniumgeneratie is ‘altijd aan’, bepaalt haar eigen schema en kijkt tv op haar eigen manier. MTV fans voelen zich verbonden. Aanbevelingen via sociale media zijn voor hen een belangrijke driver. MTV UTT is het verlengstuk van de 360° visie van onze lineaire shows, en vergroot onze digitale footprint, waardoor onze programma’s nog meer binnen het handbereik van fans liggen dan voorheen. De app laat onze fans toe content te beheren op mobiele en vaste toestellen. Daarbij bieden we ze een vernieuwende kijkervaring aan die hen toelaat om samen met hun vrienden tegelijk content op aanvraag te bekijken en te bespreken. We ontwikkelden MTV UTT om gebruikers een rijkere en meer indringende kijkervaring te bieden, die hun verbondenheid met het merk vergroot en er uiteindelijk toe bijdraagt dat ze ook lineair op onze programma’s afstemmen.”

De MTV UTT app zal eerst gelanceerd worden voor IOS en Android in Duitsland, Nederland, België en Zwitserland.

Bron: Viacom International Media Networks

Bericht delen