dinsdag 16 januari 2018

De Mönnink nieuwe CEO van Sanoma Media Netherlands

Peter de Mönnink wordt per 1 januari CEO van Sanoma Media Netherlands. Dit maakte het mediabedrijf vrijdag bekend. De Mönnink wordt lid van Sanoma’s Executive Management Group.

De Mönnink is op dit moment CEO van Reed Business Nederland & Reed Business International en Reed Construction Data (US/Canada). Dick Molman, de huidige CEO van Sanoma Media Netherlands, heeft zijn taken overgedragen en trekt zich, zoals eerder aangekondigd, per 1 november aanstaande terug.

Als CEO van Sanoma Media Netherlands wordt De Mönnink verantwoordelijk voor de volgende stap in Sanoma’s transformatiestrategie richting een duurzaam en succesvol multimediaal mediaportfolio.

Harri-Pekka Kaukonen, President & CEO van de Sanoma Group: “Sinds de overname van SBS Broadcasting is Sanoma in Nederland het grootste mediabedrijf. We zijn het enige mediahuis met een breed portfolio met sterke digitale en mobiele media, TV, tijdschriften en events. Onze volgende stap is om het portfolio te transformeren zodat het geheel groter wordt dan de delen. Dit doen we door innovatieve digitale en multichannel oplossingen uit te bouwen en te ontwikkelen, waarbij we ons richten op onze sterkste merken en de wensen van onze klanten. Ik geloof dat Peter de juiste man is om Sanoma Media Netherlands naar de volgende fase te leiden in een tijd waarin structurele veranderingen in mediaconsumptie samenvallen met sterke economische tegenwind.”

De Mönnink heeft ruime ervaring in de mediabranche, hij werkt sinds 1988 bij Reed Elsevier, waar hij begon als Product Manager en vervolgens verschillende leidinggevende posities heeft bekleed. Hij combineert specialistische media- en functionele kennis met de nodige managementvaardigheden. In zijn rol als Global Chief Strategy & Internet was hij eindverantwoordelijk voor het ontwikkelen van het digitale portfolio van Reed Business. In zijn huidige rol als CEO van Reed Business Nederland & International geeft hij leiding aan een groot en dynamisch mediaportfolio in verschillende landen.

“Sanoma is de benchmark voor media in Nederland. Creatieve en betrokken medewerkers, zeer sterke topmerken, verschillende mediakanalen. Dit vormt de springplank om het bedrijf verder te ontwikkelen: alle fundamenten zijn aanwezig om de juiste keuzes te maken en het bedrijf om te vormen tot het mediabedrijf van de volgende generatie. Ik kijk er zeer naar uit om met mijn nieuwe collega’s aan de slag te gaan en dit waar te maken”, aldus De Mönnink.

Bron: Sanoma Media Netherlands/Broadcast Magazine

Bericht delen