MediaBites Amsterdam toont de toekomst
Talent, innovatie en nieuwe technologie zijn de drie hoofdingrediënten van het festival MediaBites Amsterdam, dat op donderdag 18 en vrijdag 19 mei de derde editie beleeft. Twee dagen lang bruist VondelCS van alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van media.
Het hoofdprogramma bestaat uit een reeks sprekers, onder wie Joost Lubach (maker van de Kamergotchi app), Martin Tirion (User Experience Evangelist bij Microsoft), de oprichters van Liever Bertha (Koen en Rens) en de Sizoo Brothers (drie Amsterdamse broers bekend van Instagram). Zij vertellen over het belang, de kansen en de toekomst van technologie en innovatie in de media. Na afloop van iedere keynote speaker is er ruimte voor vragen.
Naast het sprekersprogramma kun je door middel van demonstraties, films en activiteiten de toekomst van de media anno 2017 ervaren. Er is VR, Augmented reality en zelfs Virtuele Mode. Kortom, de toekomst op het gebied van multimedia beleef je tijdens MediaBites.
Naast de nieuwe ontwikkelingen vindt MediaBites het ook belangrijk om makers en toekomstige makers te stimuleren. “MediaBites is de plek waar studenten en mediaprofessionals elkaar kunnen ontmoeten, en samen kijken naar de toekomst,” aldus Klaas Hendrik Slump, medeoprichter van TV Academy. MediaBites is een samenwerking tussen Mediacollege Amsterdam en TV Academy.
Ook de aanwezigheid van creatieve broedplaatsen als VPRO Dorst, 3Lab, BNN University, BBC Academy, Studio X en Mediacampus zijn meer dan goede redenen om aanwezig te zijn in VondelCS. Op donderdag 18 mei organiseren Mediaborrel Noord en de Broadcast Media Community samen met Mediacollege Amsterdam bovendien een gezamenlijke netwerkborrel vanaf 17.15 uur. Voor meer informatie over MediaBites en het gehele programma kijk op www.mediabites.amsterdam.
Bron: AVROTROS/BM