MatchMaking Days succesvol
dinsdag 16 januari 2018

MatchMaking Days succesvol

Zes mediabedrijven, dertien start-ups, 64 gesprekken en in totaal 34 matches – dat is het resultaat van de MatchMaking Days die einde vorige week plaatsvonden in VondelCS. De MatchMaking Days werden georganiseerd door het acceleratorprogramma MediaMatters van iMMovator, dat Nederlandse mediabedrijven verbindt met internationale, innovatieve start-ups en scale-ups.

Na ruim twee dagen brainstormen, reflecteren en aanscherpen van de proposities was het vrijdagmiddag 27 oktober showtime voor de dertien start-ups uit elf verschillende landen. Een breed gezelschap van beslissers van Nederlandse mediabedrijven, waaronder BNNVARA, Talpa, ANP en de Persgroep, nam met interesse de innovatieve producten en diensten tot zich. Na de presentaties was het daarom ook dringen bij het afsprakenbord om een meeting met de voor jou meest interessante start-up in te plannen. Twee uur later konden 34 matches bekend worden gemaakt.

Van de partijen die naar Nederland waren gekomen, ging Ivy naar huis met de meeste matches. Deze Noorse start-up transformeert je bestaande digitale content in een prachtige mobiele user experience. Ongeacht welk CMS of welke API je gebruikt. Ook het Britse bedrijf Krzana, een tool voor digitale nieuwsgaring, gooide hoge ogen. Onder meer AVROTROS was geïnteresseerd om met deze start-up verder te praten.

Naast Nederlandse mediabedrijven waren ook internationale gasten aanwezig, onder wie Vincent Peygrègne, CEO van WAN-IFRA, de wereldwijde organisatie van nieuwsuitgevers. Hij noemde de MatchMaking Days “impressive, inspiring and purposeful”. Ook was een delegatie uit Finland aanwezig namens magazine-uitgever A-lehdet.

De organisatie is zeer te spreken over de tweede editie van de MatchMaking Days. Rick van Dijk (MediaMatters): “Het enthousiasme van de vele start-ups, de positieve feedback van de deelnemende mediabedrijven en de prachtige ambiance van VondelCS maakten de MatchMaking Days tot een groot succes. We gaan nu de vervolggesprekken begeleiden tussen mediabedrijven en start-ups. Die gaan hopelijk tot veel deals en innovatieve projecten leiden.”

De aftermovie is hier te vinden en een uitgebreide fotoreportage staat hier.

Bron: iMMovator-Marlies Hakvoort

Bericht delen