'Manbijthond.tv wordt van iedereen'
Om een doorstart van Man bijt hond op internet mogelijk te maken stellen oud-makers van het programma de babbelbox en hun kenmerkende manier van filmen beschikbaar voor sponsoring. Organisaties kunnen in ruil voor een sponsorbijdrage de babbelbox huren en het bijbehorende filmpje laten maken.
Met deze bijdragen hopen de initiatiefnemers weer een stap dichter bij de doorstart via internet van het populaire programma te komen.
Het bekroonde televisieprogramma Man bijt hond moest begin oktober plaatsmaken voor een nieuw programma. Vele fans en diverse bekende Nederlanders waren het niet eens met dit besluit. Op de dag van de laatste uitzending is daartoe crowdfundingwebsite redmanbijthond.nl gelanceerd.
Als de teller op 99.000 euro staat (momenteel is 31.000 euro bereikt), begint Man bijt hond begin 2016 een tweede leven op internet. Op Manbijthond.tv zullen dan vanaf januari nieuwe typische Man bijt hond-items te zien zijn als ‘De hond schuift aan’, ‘Ons kent ons’ en ‘De Lijn’, waarbij onbekende plaatsen worden bezocht. Een paar keer per week worden nieuwe items toegevoegd.
De site moet daarnaast een platform worden voor nieuwe, innovatieve rubrieken. “We zijn al bezig met nieuwe items en ook willen we meer interactie met de fans”, zegt Jeroen van Leeuwen, een van de initiatiefnemers. “Manbijthond.tv wordt van iedereen. Daarom bieden we nu ook de mogelijkheid aan om de babbelbox te ‘huren’ in ruil voor een donatie van 1500 euro. Zet de babbelbox in voor een enquête, voor een jubileum of bedrijfsfeest.”
Ondernemingen kunnen ook een eigen Man bijt hond-bedrijfsrapportage laten maken. Voor 5.500 euro bedenken oud-makers samen met het bedrijf een concept en wordt de video gemaakt en geproduceerd.
Bron: Manbijthond.tv/Broadcast Magazine